Pegasus – Film in concert – 19 april

Op vrijdag 19 april 2024 kunt u in Cultura aan de Molenstraat in Ede een bijzondere voorstelling bijwonen van de docu-film Pegasus, waarbij de Harmonie Ede de muzikale omlijsting zal verzorgen.

Operatie Pegasus

Na de verloren Slag om Arnhem blijven ruim 300 Britse parachutisten achter in bezet Nederland. Het samenwerkende verzet in de regio slaagt erin om ze meer dan vijf weken uit handen van de Duitsers te houden. In de nacht van 22 op 23 oktober 1944 voert het verzet één van de meest gedurfde en belangrijkste acties van de oorlog uit door 138 militairen en verzetsmensen over de Rijn naar bevrijd gebied te brengen. Codenaam: Operatie Pegasus.
Aan dit grote filmproject van producent Herman Rolleman hebben veel vrijwilligers van het platform meegewerkt. Wij kunnen deze bijzondere uitvoering dan ook van harte bij u aanbevelen!
Promotiefilmpje: Pegasus
Kaartjes á 10 euro p.p. zijn verkrijgbaar bij Cultura Ede.
(Wacht niet te lang met reserveren, want er is veel belangstelling voor deze eenmalige uitvoering.)