VOL: Thema-avond ‘Verbindingen bij de Slag om Arnhem’

Let op: het maximale aantal van 50 deelnemers is reeds bereikt. Eventuele latere aanmelders komen op de reservelijst.

Thema-avond ‘Verbindingen bij de Slag om Arnhem: Feiten, fabels en fake news’

Op vrijdagavond 11 november organiseert de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum de laatste thema-avond van dit jaar. Op het programma staat het altijd tot gespreksstof leidende onderwerp ‘verbindingen’. In de populaire beeldvorming dé oorzaak voor het falen van de Slag om Arnhem, zeker als je bepaalde Britse officieren mag geloven. Maar hoe zat het nu echt? Yorick Post, Rien van Oort, Peter Vrolijk en Joey Post doen tijdens deze avond een bescheiden poging om dit uiteen te zetten en daarmee feiten van fabels te onderscheiden.

Hoe zat de organisatie in elkaar, welke middelen waren er ter beschikking en wat konden die daadwerkelijk? Hoe zat het verbindingsplan in elkaar en hoe pakte dit in de praktijk uit, en welke gevolgen had dit voor de bevelvoering? Wat ging er mis en welke oorzaken had dit? En vooral ook: welke algemeen ter waarheid aangenomen ‘verbindingsproblemen’ zijn eigenlijk fake news?

De kosten voor leden van de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum zijn 5 euro. Niet leden en (oud) donateurs van het Airborne Museum betalen €10,- Wanneer u ten tijde van de boeking lid wordt van de VVAM bedraagt de bijdrage € 5,- (via https://vriendenairbornemuseum.nl/aanmelden-nieuwe-vrienden).

Aanmelden tot 5 november 2022 bij activiteiten@vriendenairbornemuseum.nl. Maximaal aantal deelnemers is 50 i.v.m. grootte van de zaal.

Tevens bij aanmelding uw betaling uiterlijk op 5 november 2022 door overmaking kosten op IBAN: NL33INGB0005 113 751 t.n.v. Vrienden van het Airborne Museum te Oosterbeek onder vermelding van Thema-avond 11 nov 2022 en naam en adres

Locatie: Airborne Museum Hartenstein, Oosterbeek.

Zaal open 18:00, start lezing 18:30 – 21:30, sluiting 22:00.