De Nieuwsbrieven worden gedigitaliseerd en gepubliceerd op het web

De Nieuwsbrieven en Ministories die in de afgelopen veertig jaar zijn gepubliceerd bevatten een schat aan informatie. Recent heeft het museum de nieuwsbrieven uit het archief van vereniging ontvangen om informatie over museale objecten te verzamelen en vast te leggen.

Dat verzoek bracht ons op het idee om naast de gedigitaliseerde Ministories ook de Nieuwsbrieven te digitaliseren en publiek te ontsluiten via onze media op het internet. De heer Rick van der Hoef heeft deze klus op zich genomen en heeft recent de eerste documenten opgeleverd. Hij zal voorlopig nog veel werk hebben aan het digitaliseren van alle brieven en verwacht het geheel voor het eind van het jaar op te leveren.

Door het digitaliseren is het mogelijk om de inhoud op het web te publiceren. Als vb is nummer 56 van november 1994 gepubliceerd. Het is de bedoeling dat komend jaar alle Nieuwsbrieven gepubliceerd zijn op het internet en dat de inhoud door zoekmachines doorzocht kan worden. Heeft u tijd en bezit u de vaardigheid om de digitale documenten in pdf /Word om te zetten in een WordPress artikel, dan horen we dat graag want vele handen….