• Dit evenement is voorbij.

VOLGEBOEKT Zaterdag 2 maart: VVAM Battlefieldtour ‘Duitse reactie in de corridor’

maart 2 @ 09:00 - 17:00

Zaterdag 2 maart: VVAM Battlefieldtour ‘Duitse reactie in de corridor’

Op 2 maart staat de eerste VVAM Battlefieldtour van 2024 op het programma. Edwin Popken, beter bekend als militair historicus en oprichter van Battlefield Discovery, neemt ons weer mee naar de zuidelijke sector van Operatie Market Garden

Één van de redenen waarom Operatie Market Garden niet slaagde, was dat de Duitsers er steeds weer in slaagden de opmarsroute van het 30ste Legerkorps, de Corridor of Club Route, te blokkeren of te doorbreken. De vele en hevige Duitse tegenaanvallen ten noorden van Eindhoven prompte de Amerikaanse 101ste Luchtlandingsdivisie zelfs om de weg “Hell’s Highway” te gaan noemen.

Tijdens deze Battlefieldtour bezoeken we per bus de plekken waar deze blokkades  en doorbraken plaatsvonden. Grofweg tussen Valkenswaard en Koevering bespreken we wat er daar op de ‘Club Route’ gebeurde, waarom de Duitsers juist die plekken kozen, hoe de Geallieerden daarop reageerden, en … hoe dit alles de strijd bij Nijmegen en Arnhem beïnvloedde.

Deze tour is een bustour. We starten om 09:00 uur op de parkeerplaats van Museum Bevrijdende Vleugels te Best. Bij de tour is een verzorgde lunch inbegrepen. Rond 16:30 uur zijn we weer terug op de parkeerplaats.

Deelname aan de tour kost voor VVAM-leden €45,-. Niet-leden betalen €55,-.

Let op: deze tour is volgeboekt.

Graag tot 2 maart!

Datum: