Battlefield Marker bij Museum Arnhem niet toegankelijk

De Battlefield Markers hebben een update ondergaan. Ze zijn gekoppeld aan de Liberation Route en voorzien van digitale informatie. Het paneel met informatie op de paal is vernieuwd zodat de Battlefield Markers weer geruime tijd dienst kunnen doen. Voor het Museum Arnhem stond er echter ook altijd een maar die is tijdens de verbouwing van het Museum Arnhem verplaatst naar de tuin. De tuin is helaas niet toegankelijk als het museum gesloten is. De Market Garden Foundation heeft het museum gevraagd dit besluit te herzien en te zorgen dat de Battlefield Marker weer 24/7 zichtbaar is.

Afsluitende tekst van de Market Garden Foundation aan het Museum Arnhem:
De Market Garden Foundation heeft van verschillende kanten hierover opmerkingen ontvangen over dit feit. Er zijn wandelingen, Battlefield guids en tours waarin deze zuilen beschreven staan. Nu met de 80 ste herdenking komende september zal er veel interesse zijn om Arnhem te bezoeken. Graag verneemt de Market Garden Foundation wat Uw reactie hierop mag zijn.

Met vriendelijke groet
Frans Ammerlaan MBE