Verzetsgroepen en de Slag om Arnhem

november 22 @ 18:30 - 21:30

Op vrijdagavond 22 november organiseert de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum de laatste activiteit van dit jaar. Op het programma staat de rol van de verzetsgroepen LKP, OD en RVV tijdens de slag om Arnhem. Deze lezing wordt verzorgd door historicus Frank van Lunteren.

Lange tijd is gedacht dat deze verzetsgroepen zich tijdens de gevechtshandelingen rondom Arnhem afzijdig hielden, maar niets is minder waar. Diverse leden speelden een actieve ondersteunende rol tijdens de strijd, zo blijkt uit jarenlang en uitvoerig onderzoek van de spreker van deze avond. Frank kan onder meer bouwen op een groot aantal interviews met direct betrokkenen.

Van Lunteren is auteur van onder meer The Battle of the Bridges: The 504th Parachute Infantry Regiment in Operation Market Garden. Exemplaren van dit boek zijn tijdens de avond verkrijgbaar.

Tickets: op maandag 28 oktober om 19:30u gaat de ticketverkoop online op de volgende link: https://store.ticketing.cm.com/vvam22november

De kosten voor leden van de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum zijn €5,-. Niet leden betalen €10,-. Inbegrepen hierbij zijn koffie, thee, fris, bier en wijn voorafgaand aan de lezing en tijdens de pauze.

Locatie: Airborne Museum Hartenstein, Oosterbeek.

Zaal open 18:30, start lezing 19:30. Einde verwacht rond 21:30.

Datum:
november 22